دندانپزشکی عمومی

لبخند باعث زیبایی هر صورتی می شود اما هنگامی که دندانی به شدت خراب و سیاه باشد و یا افتاده باشد که دیگر امکان پر کردن و ترمیم آن به روش های عادی نیست، اعتماد به نفس فرد نسبت به ظاهر وی را کاهش می دهد. همچنین دندان خراب باعث آسیب دهان به خصوص هنگام غذاخوردن می شود. اما دندان پزشکان راه های زیادی برای بازگرداندن زیبایی دندان ها و از بین بردن درد دندان ها بکار می گیرند.

 

کلینیک دندانپزشکی راحیل

 

 

از مهمترین مسائل مورد توجه دربخش رعایت اصول کامل استریلیزاسیون می باشد . در این راستا علاوه بر استفاده از وسایل یک بار مصرف برای هر بیمار سایر وسایل که شامل سرنگ تزریق ، آنگل ، توربین و وسایل و قلمهای لازم برای ترمیم و عصب کشی و نیز وسایل لازم برای کشیدن دندان و غیره می باشند ، پس از شستشوی کامل در پک های مخصوص استریل بسته بندی شده و به وسیله دستگاه اتوکلاو استریل می شوند.علاوه بر این سعی شده است از بهترین وسایل ، تجهیزات و مواد جهت معالجه بیماران استفاده شود .

 

 

کلینیک دندانپزشکی راحیل

 

مراحل ترمیم و پرکردن دندان چگونه است؟

زمانی که دندان بخشی از ساختار خود را به دلایلی از دست می دهد پزشک در ابتدا بخش های پوسیده شده دندان را از بین می برد سپس اقدام به ترمیم و پر کردن دندان می کند و برای پر کردن دندان از یک آلیاژ فلزی یا کامپوزیت همرنگ دندان استفاده می کند. پوسیدگی دندان در 6 مرحله اتفاق می افتد که عبارتند از :

1. دندان هیچ مشکلی ندارد

2. در مینای دندان پوسیدگی کمی مشاهده می شود

3. پوسیدگی مینای دندان گسترش پیدا می کند

4. مینای دندان به طور کامل از بین رفته است

5. عاج دندان درگیر پوسیدگی شده است

6. دندان به طور کامل در تمام قسمت دچار پوسیدگی شده است.

شماره 5 و 6 نیاز به ترمیم دارد و شماره های قبل از آن بسته به فعال بودن پوسیدگی توسط دندانپزشک اقداماتی برای درمان آن صورت می گیرد.

 

 

 

کشیدن و عصب کشی دندان

شاید شما هم گرفتار دندان درد شده باشید و ترجیح بدهید دندان خود را به طور کامل بکشید اما پزشکان متخصص توصیه می کند تا جای امکان عصب های دندان درمان شود زمانی که پوسیدگی و عفونت دندان گسترش پیدا می کند و پالپ دندان هم درگیر می شود راه حل اول درمان پالپ دندان است تا بتوان دندان طبیعی را حدالمقدور حفظ کرد در این صورت از عقب نشینی و تحلیل لثه ها جلوگیری به عمل می آید.

اما گاهی اوقات برای حفظ دندان های دیگر و جلوگیری از گسترش عفونت دندان پزشک به شما می گوید که کشیدن دندان راه حل مناسب تری است. برخی از افراد به دلیل این که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنند یک لایه نازک از غذا بر روی دندان های آنها ایجاد می شود که به آن جرم دندان می گویند.

به این جرم دندان پلاک میکروبی می گویند که بیشتر در قسمت اتصال دندان به لثه و ریشه دندان ایجاد می شود چنان چه به سرعت فکری برای آن نکنید در طولانی مدت سبب پوسیدگی ریشه و مینای دندان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس فوری