ایمپلنت دندان و جراحی

در تعریف ساده می‌توان گفت ایمپلنت یک دندان مصنوعی، ثابت و با طول عمر بسیار بالا و به نوعی دائمی است و امروزه رایج ترین روش برای درمان افرادی است که یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اند.

 

کلینیک دندانپزشکی راحیل

 

ساختار ایمپلنت به چه صورت است؟

ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم خالص است که با بدن انسان سازگاری دارد. شکل آن به صورت یک میله فلزی باریک است که درون استخوان فک قرار داده می شود. نکته قابل توجه در مورد آن این است که اگر پس از قرار گرفتن در فک به طور صحیح از آن نگهداری شود، ماندگاری بسیار بالایی خواهد داشت. رعایت بهداشت دهان و دندان به صورت روزمره تاثیر به سزایی در طول عمر ایمپلنت خواهد داشت.

 

کلینیک دندانپزشکی راحیل

 

 

مراحل انجام ایمپلنت و مدت زمان لازم برای تکمیل درمان :

معمولا برای تکمیل درمان دوره‌ای حدود 3 تا 6 ماه لازم است. البته انجام ایمپلنت به این صورت است که ابتدا یک جراحی انجام شده و اصطلاحا عمل کاشت ایمپلنت صورت می‌گیرد. بعد از آن فرد با گذشت 3 تا 6 ماه و پس از آنکه اطراف پیچ ایمپلنت استخوان سازی صورت گرفت و پیچ ایمپلنت با استخوان فک ادغان شد، برای مرحله دوم یعنی یعنی نصب پروتز مراجعه خواهد کرد.

 

کلینیک دندانپزشکی راحیل

 

 

درمان ایمپلنت برای چه افرادی ممکن است نامناسب باشد؟

  • در صورتی که سابقه انجام شیمی درمانی یا رادیوتراپی را دارید یا در حال حاضر این درمانها را انجام می دهید، حتما این موارد را به پزشک خود بگویید. ممکن است در این موارد احتمال موفقیت عمل ایمپلنت کاهش یابد.
  • موارد خاص پزشکی مانند ابتلا به پوکی استخوان و بیماریهای مانند آن نیز بر روی درمان ایمپلنت تاثیرگذار هستند.
  • برای انجام این جراحی سلامت لثه فرد مراجعه کننده بسیار مهم است و علاوه بر آن باید استخوانهای فک قدرت و انسجام کافی برای نگهداری آن را داشته باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس فوری